Witamy wszystkich gości Naszego Flandryjskiego Bloga :)
Zapraszamy do odwiedzania Naszej strony !

poniedziałek, 23 lipca 2012

Wycieczka klubu "Aktywni 50+" do Gdańska

W dniu 21 lipca 2012 r. 9 osób z klubu „Aktywni 50+”  i dwie wolontariuszki Grupy Młodych wybrało się na wycieczkę do Gdańska. Organizatorem wycieczki była nasza wolontariuszka Pani Halinka, która należy również do UTW. Dołączyliśmy do grupy seniorów UTW. W programie było zwiedzanie z przewodnikiem Gdańska oraz pobyt na Stogach.

Naszą przygodę zaczęliśmy na Starówce Gdańska. Najpierw przewodniczka poprowadziła nas nadbrzeżem Mołtawy. Zobaczyliśmy wiele atrakcyjnych kamieniczek, nowe apartamenty, ciekawy statek zwany „Czarna Perła”.

Później przeszliśmy koło Technikum Łączności do kościoła Św. Brygidy. Kościół św. Brygidy, postrzegany jako kościół „Solidarności”, gromadził ludzi mających wielki i znaczący wpływ na ówczesne dzieje świata. Należeli do nich: prezydenci Stanów Zjednoczonych Ameryki Ronald Reagan z małżonką, George Bush z małżonką, prezydent Niemiec Richard von Weizsäcker, prezydent Francji François Mitterrand, premier Wielkiej Brytanii Margaret Thatcher, brytyjska księżniczka Anna, senator Edward Kennedy z rodziną, królowa Holandii Beatrix, król Szwecji Karol XVI Gustaw oraz wielu ambasadorów akredytowanych w Warszawie. Zachwycił nas swoim wystrojem i pięknym ołtarzem.

Po zwiedzaniu kościołów przeszliśmy na ulicę Długą i Długi Targ tworzące Trakt Królewski, należące do najpiękniejszych ulic Gdańska. Biegną prostopadle do Motławy od Złotej Bramy do Zielonej Bramy. Trochę zmęczeni i po lekkim posiłku udaliśmy się na Stogi Plaża. Ostatnim miejscem jakie zobaczyliśmy , to nowy gdański stadion. Jeden z najnowocześniejszych i najpiękniejszych obiektów w Europie. Wybudowany w czasie 26 miesięcy oryginalny stadion o fasadzie w kolorze bursztynu, stał się wizytówką Polsko-Ukraińskich przygotowań do UEFA Euro 2012™ zanim jeszcze rozpoczęła się jego budowa.

Zmęczeni, ale zadowoleni z wycieczki wróciliśmy do Bydgoszczy. Dziękujemy Pani Halince za zorganizowanie przepięknej wycieczki, naszym członkom klubu „Aktywni 50+” za udział w wyjeździe i wspaniałą atmosferę.